Type to search

Karriere Livsstil

3 enkle tips til at skabe et godt arbejdsmiljø i dit kontorfællesskab

Share

Mange medarbejdere rundt omkring i danske virksomheder, har deres daglige gang i kontorfællesskaber. Særligt nystartede virksomheder, har ofte ikke råd til at købe egne kontorlokaler eller bygninger. Her er det et glimrende alternativt, at leje sig ind i et kontorfællesskab

Driver du din egen virksomhed, kan det øge den generelle trivsel, at i bliver en del af et kontorfællesskab. Dels får dine medarbejdere social kontakt med andre mennesker i løbet af dagen og får en følelse at at sidde i en reel virksomhed, fremfor at sidde i et lille kontorlokale eller på et loftsrum.   

Hvis du gerne vil optimere dagligdagen i dit kontorfællesskab, får du her 3 enkle tips til at skabe et godt arbejdsmiljø. 

Investér i en højttaler

Musik har for mange en afstressende effekt, og hjælper med at sætte den rette stemning. En højtaler på kontoret, er ofte en undervurderet del af hverdagen, ligesom den typisk er en uundværlig del af enhver fredagsbar.

Udsmyk kontoret


Brug lidt tid og penge på at gøre kontorfællesskabet indbydende. Dette kan være i form af planter i vindueskarme, plakater på væggene eller en mere atypisk maling på væggene. Ved at gøre lidt ekstra ud af indretningen og materialevalg i lokalet, hjælper du både med at højne trivslen alt imens, at du giver dine ansatte en større lyst til at bruge tid i rummet, også efter arbejdsdagen er omme. Her kan I med fordel vælge at lade materialer gå igen i jeres udsmykning eksempelvis ved rammer og nips i messing eller en udvalgt træsort.

Hold sociale arrangementer

De sociale arrangementer virksomheden er for mange ugens eller månedens højdepunkt. Disse er ekstremt vigtige for det sociale blandt dine medarbejdere. Derfor sættes der altid meget pris på, at der gøres noget ud af at vedligeholde det sociale fællesskab. Dette gavner også ofte dine ansattes motivation i dagligdagen. 

Er du på udkig efter nye medarbejdere til virksomheden? Læs disse 4 tips til at finde de rigtige medarbejdere, når du skal hyre, så rammer du plet i din ansættelsesproces første gang.