Type to search

Motion Sponsoreret

Hvad skal der til for at tabe sig?

Share
ligevægtsindtag

Dette indlæg er sponsoreret

Her har vi samlet tre hurtige råd til, hvordan du taber dig. Som du nok ved, så er der ingen genvej. Ingen snydekoder. Ingen magisk pille. Der skal arbejdes for det, men følger du budskabet i dette indlæg, så vil du opnå et vægttab. 

Kend dit ligevægtsindtag 

Dette er det vigtigste element. For i sidste ende, så handler det at tabe sig (eller tage på) kun om en ting – kalorier ind, kalorier ud. Med dette menes der altså, hvor meget du indtager kontra, hvor meget du forbrænder. Dit ligevægtsindtag er, som navnet indikerer, det du kan indtage for at beholde din nuværende vægt. Er dit ligevægtsindtag 3000 kcal, så skal du altså indtage mindre end dette for at tabe dig. Så simpelt er det. Det kræver blot hårdt arbejde. En ligevægts beregner, som vi linker til ovenstående, tager udgangspunkt i din højde, alder, vægt, køn samt aktivitetsniveau. 

Styrketræning 

Mange løber og løber for at tabe sig. Det giver i og for sig også mening, som vi vil komme ind på nedenstående. Dog giver det mere mening at styrketræne. Dette skyldes, at du forbrænder mere løbende. Det er nemlig sådan, at når du styrketræner, så hiver du muskelfibre fra hinanden, som så genopbygger sig. Det er her, at muskelvæksten finder sted. I denne fase, så taber du dig også, da kroppen bruger energi på det. Du taber dig altså både under træningen, men også efterfølgende. Her er det desuden vigtigt at følge et godt træningsprogram, så kan får ramt alle muskelgrupper på en god måde.

Dyrk cardio 

Selvom vi modsagde det lidt ovenstående, så er det selvfølgelig også godt at dyrke cardio. Du forbrænder jo selvsagt kalorier, hvilket gør, at du nemmere vil kunne ligge under dit ligevægtsindtag. Cardio kan altså være et effektivt redskab, til at komme længere ned i fedtprocent. Dog skal det kort nævnes, at det vigtigste er, at du ligger under dit ligevægtsindtag. Du kan løbe så tosset du vil, men aldrig tabe dig, hvis du ikke ligger under dette. Ligeledes kan du aldrig rykke dig fra din sofa og tabe dig, hvis du ligger under det.